Τηλέφωνο

6947737424

Email

info@moromassage.gr

Ώρες Επικοινωνίας

Δευ - Σαβ: 10ΠΜ - 8ΜΜ

 

ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ 

 

Η άσκηση μετά τον τοκετό έχει πολλά και σημαντικά οφέλη για τις γυναίκες. Η τακτική άσκηση μετά την εγκυμοσύνη: 

  • Βοηθά στην ενίσχυση και τόνωση των κοιλιακών μυών. 
  • Ενισχύει την ενέργεια 
  • Μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της κατάθλιψης μετά τον τοκετό 
  • Προωθεί τον καλύτερο ύπνο 
  • Ανακουφίζει από το άγχος 
  • Μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε το επιπλέον βάρος που μπορεί να έχετε κερδίσει κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης 
  • Βελτιώνει την καρδιαγγειακή της ικανότητα 
  • Μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης μελλοντικών χρόνιων παθήσεων υγείας 

 

Πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε μεταγεννητικό πρόγραμμα άσκησης πάντα να συμβουλεύεστε το προσωπικό σας γιατρό.  

 

ΠΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΟΚΕΤΟ; 

Μια γυναίκα το πότε θα  ξεκινήσει να κάνει γυμναστική εξαρτάται από την εγκυμοσύνη και τον τοκετό που είχε (φυσιολογικό ή καισαρική) και πόσο έτοιμο είναι το σώμα της. 

Εάν είχατε μια υγιή εγκυμοσύνη και ένα φυσιολογικό τοκετό μπορείτε να ξεκινήσετε την άσκηση ξανά σύντομα μετά τη γέννηση του μωρού. Συνήθως, είναι ασφαλές να αρχίσετε να ασκείστε λίγες μέρες μετά τον τοκετό – ή μόλις αισθάνεστε έτοιμοι κάνοντας μια ελαφριά άσκηση όπως ασκήσεις πυελικού εδάφους εφόσον δεν έχετε κάποιο πόνο. Μια κοινή κατευθυντήρια γραμμή είναι να περιμένετε έξι εβδομάδες μετά τον τοκετό γιατί οι περισσότερες αλλαγές που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα έχουν επανέλθει στο φυσιολογικό τους μετά από αυτό το χρονικό διάστημα.  

Εάν είχατε μια καισαρική τομή, μια δύσκολη γέννηση ή επιπλοκές, ίσως χρειαστεί λίγο περισσότερο χρόνο (περίπου οκτώ εβδομάδες) για να αισθανθείτε και εσείς έτοιμοι να αρχίσετε να ασκείτε.  

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι, παρόλο που μπορεί να αισθάνεστε υπέροχα, υπάρχει κίνδυνος να υπερέχετε τον εαυτό σας μετά τον τοκετό. Παρόλα αυτά πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε σωματική άσκηση πρέπει να ρωτήσετε τον γιατρό σας. 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΟΚΕΤΟ  

Υπάρχουν πολλές ασφαλείς ασκήσεις που μπορείτε να αρχίσετε να κάνετε σχεδόν αμέσως μετά από έναν φυσιολογικό τοκετό. Οι ασκήσεις του πυελικού εδάφους μετά τη γέννηση είναι ιδιαίτερα σημαντικές και μπορείτε να ξεκινήσετε να τις κάνετε αμέσως. Μόλις λίγες μέρες μετά τον τοκετό, μπορείτε να συνεχίσετε την άσκηση Kegel, η οποία θα βοηθήσει στην ενίσχυση των μυών που υποστηρίζουν την ουροδόχο κύστη, το έντερο και τη μήτρα. Μια άλλη ασφαλή άσκηση  είναι το ελαφρύ περπάτημα. Το περπάτημα δεν είναι μόνο ευεργετικό για τη σωματική σας υγεία, αλλά και για την ψυχική σας υγεία. Πριν μεταβείτε σε πιο έντονες και δυναμικές ασκήσεις μετά τον τοκετό ρωτήστε τον γυναικολόγο σας και στη συνέχεια ξεκινήστε κάποιο είδος σωματικής άσκησης με έναν γυμναστή ο οποίος είναι σωστά καταρτισμένος και μπορεί να σας βοηθήσει στους στόχους που έχετε βάλει. 

 

Η ΑΣΚΗΣΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΟΚΕΤΟ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΟΝ ΘΗΛΑΣΜΟ; 

Άσκηση και παροχή γάλακτος 

Παρά τις φήμες και τους μύθους για το αντίθετο, η άσκηση δεν επηρεάζει καθόλου την παραγωγή γάλακτος. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα επίπεδα γαλακτικού οξέος στο μητρικό γάλα αυξάνονται σημαντικά μέχρι και 90 λεπτά μετά τη μέγιστη άσκηση, γεγονός που μπορεί να αλλάξει προσωρινά τη γεύση του γάλακτος αλλά δεν θα επηρεάσει τη διατροφή του. Τα καλά νέα είναι ότι δεν υπάρχει τέτοια αύξηση των επιπέδων γαλακτικού οξέος μετά από μέτρια δραστηριότητα.